روشنی‌های راه

شب سرودش را خواند، نوبت پنجره‌هاست ...

شب سرودش را خواند، نوبت پنجره‌هاست ...

آخرین مطالب

انیشتین یا هاوکینگز؟؟؟!!!!

دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۱، ۰۴:۱۷ ق.ظ

نوشته شده توسط آر-۲۳

تداخل٬تداخل٬تداخل...تناقض،پارادوکس،دوگانگی...به طور کل اساس و پایه فیزیک جدید عدم تداخله.یعنی نظریه ای تا زمانی درسته که خلافش ثابت نشه.و این به مزاج آدمایی که به اصل طرد شق ثالث معتقدن اونقدراخوش نمیاد.در واقع این دقیقا همون تعریف نظریه است.البته به طور دقیق اینقدرها هم الکی نیست اثبات درستی یانادرستی نظریه ای.هر اونچیزی که در فیزیک بخواد مطرح بشه:1.باید فرم ریاضی داشته باشه (با ریاضیاتی که من اسمشو میذارم ریاضیات حفظی یعنی به طور کل حساب دیفرانسیل و انتگرال و مشتقات)2.مشاهده بشه(یا در قالب پدیده یا غیر اون) که البته مورد دوم خیلی وقت ها لازم نیست چون ممکنه خیلی چیزها اصلا دیده نشن(با چشم مسلح و غیر مسلح) که نسبیت عام هر دو رو داشت

 

این یه مقدمه ای بود برای اینکه بگم شما وقتی در فیزیک کوانتوم جلو میرید خیلی وقتا به تناقض هایی برمیخورید که بعده ها با یک نظریه واحد دیگه حل میشه. حدودا چند هفته شاید هم بیشتر هست که در مورد نقض نسبیت خبر هایی شنیده میشه.که در واقع اصل خبر مال 6 ماه پیشه.ماجرا از این قراره که در شتاب دهنده ای که از سوئد و چند کشور اروپایی دیگه میگذره،ذره ی نوترینوای با سرعتی بیش از سرعت نور گذر دادند.این یعنی دیوار سرعت نور دیگه شکسته شده...اونچه که تا الآن مبنای سرعت حد(نه به معنای فیزیک کلاسیک اون) بود.یعنی ممکنه چیزی پیدا بشه که بتونه از خمش فضاـزمان سیاهچاله فرار کنه.چون نور در نزدیکی سیاهچاله خم میشد. و از اون بالاتر معادله مشهور هم ارزی جرم و انرژی هست.و تمام چیز های دیگری که به هم میریزه... به تبع اون نسبیت منسوخ خواهد شد.چون به طور کل تمام محاسبات ریاضی اینیشتین با فرض حد بودن سرعت نور انجام گرفته بود.اینیشتین در نظریه نسبیت خاص که بیشتر بعد فلسفی داره بیان کرد که وقتی متحرکی با سرعت نور حرکت میکنه٬ زمان برای او ثابت خواهد بود.و برای جسمی که کمتر از سرعت نور رو داره به جلو میره و برای سرعت های بیشتر زمان به عقب برمیگرده.که به همین نسبت پارادوکس دوقلو ها ایجاد میشه و ماهواره هایی که اگه دستکاری نشن گوگل مپی دیگه در کار نخواهد بود.حالا جسمی پیدا شده که بیش از سرعت نور رو داره و مثه ما زمان برای او به جلو میره. اونچه که به چیزی که میخوام بگم ربط داره اینه که بر این اساس میشه سفر به گذشته رو تبیین کرد.چیزی که پیش از این دچار پارادوکس بود.پارادوکس مادربزرگ یا پارادوکس سفر به گذشته ی هاوکینگ. و همچنین گفته میشه که خود هاوکینگ هم این رو تایید کرده.بعد الآن من به شدت گیج شدم. همگی آروم،همه چیز تحت کنترله...از نظر من اینا بازی بیش نیست.همونطور که کسی نمیتونه ۵ اصل هندسه اقلیدسی رونقض کنه،نسبیت هم قابل نقض نیست.(کاری به اصل پنجم ندارم که بیشتر شبیه قضیه است.که حالا داستان گاوس و...رو داره) چون جزء اصول پایه ی فیزیک جدیده. نسبیت نقض نخواهد شد،چون وقتی سرعت یه جسمه حقیقی مثه نوترینو بخواد بیش از سرعت نور بشه در سرعت های بالا جرم جسم زیاد و زیاد میشه.یعنی اون انرژی که شما به اون میدید صرف افزایش جرمش میشه نه سرعتش.نزدیکیهای سرعت نور به بعد هم اینقدر سنگین میشه که شما انرژیشو نخواهید داشت.یعنی توان اینو ندارین که حتی در حد همون نور هم نگهش دارید چه برسه به بیش از اون.اینها همگی مخدوش افکار عمومیه.شاید بشه اسمشو گذاشت جلب توجه جهانی.هاوکینگ نمیتونه حرف بزنه اینارو از خودشون میگن.”جهان بدون خدا هم میتونه شکل گرفته باشه”این جمله رو هیچوقت باور نکنید و باور نکنید که این از زبون هاوکینگ باشه.امکان نداره کسی در این حد از درک پدیده های نادیده قرار داشته باشه و بگه که خدایی وجود نداره. در مورد بی ربطی چیزایی که گفتم به تیتر باید بگم فقط یه تیتر جنجالی بود:D.

پ.ن1:اصل طرد شق ثالث:تعریفش دقیقا همونیه که بالا گفتم مثالشم میتونیم برهان خلف رو در ریاضیات بگیم.در مقایسه با استدلال های مستقیم برای اثبات از قدرت کمتری برخورداره.

پ.ن2:نسبیت عام در کسوفی که سال 1919 رخ داد دیده شد.یعنی انحنای نور ستاره هنگام رد شدن از خمش فضا-زمان خورشید که باعث میشه ستاره جای اصلی خودش دیده نشه.

پ.ن3:ذره نوترینو:یک ذره که وجود خارجی داره و در واپاشی بتا آزاد میشه.شاید یکی از دلایلی که فوزیون یا همجوشی هسته ای برای ما مثه فیسیون یا فروپاشی عملی نیست همین ذره های نوترینو باشه که بحث های زیادی در مورد جرمش بود که اصن جرم داره یا نه. که اثبات شد داره و الآن دنبال مقدارش هستند.راستی خواهشا اینو کسی با نوترون اشتباه نگیره چون اینا فقط از نظر اسمی شباهت دارن.

پ.ن4:پارادوکس مادربزرگ یا پدر بزرگ:میگه که اگه شما به گذشته برید و پدربزرگ یا مادربزرگتونو بکشید اونوقت چه اتفاقی می افته؟ یا اینکه یه دانشمندی از کرم چاله به 1 دقیقه قبل سفر میکنه و 1دقیقه بعد خودشو از تو کرم چاله میکشه.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۵/۰۲
مجید عسگری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی